Performance dla fotografii
PERFORMANCE DLA FOTOGRAFII
„Choć związki ze sztuką racjonalną nie zostały całkiem zerwane, to odziedziczone po sztuce lat 70-tych media (…) pełnią jedynie pomocniczą rolę zapisu tworzonego gestu czy sytuacji. W ten sposób powstały fotografie z serii „Performance for photo”/1980-1981/ np. Lewitacje, Dobrze mieć, Identyczne bliźnięta jak i zabawne, operujące absurdalnym neodadaistycznym żartem filmy z serii „Movie Picture of Lodz Kaliska” /1982-1984/ (…)
Rok 1981 był szczególnie ważny , jeśli chodzi o zaznaczenie postawy ideowej ŁK. Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się sztuka gestu, akcji, performances, różnego typu konstatacje, pastisze i prowokacje artystyczne. W maju tego roku (…) realizują w Krakowie tygodniowy program aktywności (…)
Siedem dni na stworzenie świata, którego jedną z części był performance „Upadek zupełny”, kiedy to zdziwiona ludność miasta przez kilka godzin przyglądała się nieruchomo leżącym na Rynku Głównym artystom. Przebywanie przez pozostały okres na jednym z podwórek przy Kanoniczej uczyło współdziałania, współreagowania na wzajemne przejawy aktywności twórczej, kształtowało nową świadomość artystyczną. Zarówno podmiotem jak i przedmiotem tych operacji była cała otaczająca uczestników rzeczywistość wraz z nimi samymi i życiem, jakie przez to wszystko przepływało…”
Jolanta Ciesielska „ Anioł w piekle” /rzecz o Strychu/